Förra årets premiär för vår näste förare, var minsann en snabbt stigande raket. Från ett nervknippe in i första kurvan till känslan av att det går ju faktiskt att åka på lite slutade Camilla Eriksson någonstans mitt i.

I år lite säkrare och tryggare med både cykel och underlag är hon tillbaka och nu är det med betydligt mer jävlar anamma. Efter en del dividerande kring cykelval lutar det just nu åt hennes eget specialbygge med en evosnurra i eller “teamkompisens” aluminiumhoj med en early i.

Sedan i fjol har Team Torkelsly Racing börjat grunna på racebuss, kanske lite mer ändamålsenliga cyklar, ja ni som redan har smakat på race vet exakt vad det handlar om…

Vi är grymt glada över att få se Camilla i Trotteln i år igen och vi gissar att det kommer gå ännu lite fortare i år, i synnerhet om hon väljer aluhojen som är lite bättre anpassad för bana.

Vi hälsar Camilla varmt välkommen in i andra ronden av Trotteln!!!

Camilla tv/tl & the monkey herself th/tr

Last year’s premiere for our next rider, was at least a rapidly rising rocket. From a bundle of nerves into the first curve to the feeling that it is actually possible to go on a bit, Camilla Eriksson ended up somewhere in the middle.

This year, a little safer and more secure with both bike and surface, she is back and now it is much more hell yeah. After some dividing around bike choices, it is currently leaning towards her own special built with an evo-engine in or the “team mate’s” aluminum bike with an early shovel in.

Since last year, Team Torkelsly Racing has started to think about race bus, maybe a little more purposeful bikes, yes you who have already tasted race know exactly what it’s about…

We are really happy to see Camilla in Trotteln again this year and we guess it will go even faster this year, especially if she chooses the aluminum bike which is a little better adapted to the track.

We warmly welcome Camilla into the second round of Trotteln !!!

Previous article#29 Janne Wilhelmsson
Next article#48 Martin L Pedersen